FAQ

W poniższym artykule zamieściliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych Klientów pytania. Jeżeli nie ma tutaj tego czego szukasz, zapraszamy do kontaktu

1. Co znajduje się w podstawowej cenie produktu?
W podstawowej cenie produktu znajduje się wyłącznie konstrukcja bez opcji dodatkowych:

  • podłoga,
  • ściany,
  • deskowanie dachu,
  • okna,
  • drzwi,
  • ściany działowe,
  • okucia klamki oraz elementy niezbędne przy montażu.

W opcji podstawowej nie znajdują się: transport, montaż, ocieplenie, okiennice, malowanie, pokrycie dachu papą, pokrycie dachu gontem, modyfikacja konstrukcji i przygotowanie podłoża.

2. Jaki jest czas oczekiwania na zamówienie?
W zależności od rodzaju konstrukcji czas oczekiwania wynosi od kilku dni do kilku tygodni. Jeżeli klient zamawia konstrukcję, którą obecnie posiadamy na magazynie i chce ją zamontować samodzielnie, wtedy czas oczekiwania wyniesie 3-4 dni robocze. Jeżeli klient zamówi konstrukcję razem z montażem lub innymi opcjami dodatkowymi doręczenie i realizacja usług następuje w uzgodnionym terminie – do około 3 tygodni.

3. Kiedy i w jaki sposób należy uiścić płatność?
Płatności można dokonać zarówno przelewem jak i gotówką. Płatności gotówką można dokonać po montażu, natomiast płatność przelewem musi wpłynąć najpóźniej do południa w dniu montażu.

4. Czy istnieje możliwość zakupu na raty?
Tak, istnieje taka możliwość dla firm LEASING. Chęć zakupu na raty należy zgłosić w momencie zamawiania konstrukcji. Lub skontaktować się z osobą odpowiedzialną za LEASING :

Dominik Roczon

Autoryzowany Przedstawiciel / Reprezentant

Tel. kom.: +48 887 499 466

E-mail: dominik.roczon@poczta.efl.com.pl

IMG_0428
5. Co należy zrobić przed rozpoczęciem montażu?
Przed rozpoczęciem montażu należy przygotować miejsce pod budowę i zapewnić do niego dojazd. Jeżeli na miejsce budowy nie ma dojazdu należy zgłosić to przed montażem, a w dniu montażu zapewnić 2 osoby do przenoszenia elementów konstrukcji.

6. W jaki sposób należy przygotować podłoże pod konstrukcje?
Istnieją trzy rekomendowane przez nas typy podłoża: płyta betonowa, kostka brukowa i bloczki betonowe. O typach podłoża można przeczytać w zakładce montaż,

7. Z jakiego drewna wykonane są domki i altany?
Większość produktów jest wykonana z wysokiej jakości świerku skandynawskiego. Szczegółowe informacje o materiałach można znaleźć w opisie każdej konstrukcji.

8. Czy domki i altany nie wymagają pozwolenia budowlanego?
Po nowelizacji ustawy prawo budowlane w 2015 roku pozwolenia na budowę nie wymagają konstrukcje rekreacyjne do 35m2 powierzchni zabudowy. Niemniej, budowę każdej konstrukcji należy zgłosić do odpowiedniego urzędu.

9. Jakim autem dostarczane są konstrukcje?
W ilości do 3 sztuk konstrukcje są doręczane samochodem dostawczym Iveco Daily o wymiarach 2,35 x 8,2 m. W przypadku zamówienia 3 lub więcej konstrukcji, doręczenie następuje samochodem ciężarowym o długości 13.6 m.

10. Czy konstrukcję można odebrać samodzielnie?
Większość konstrukcji po uprzednim umówieniu można odebrać samodzielnie z magazynu znajdującego się w Krzepicach 42-160.

11. Jaki wymiar ma spakowana konstrukcja?
W przypadku budynków rekreacyjnych spakowana konstrukcja posiada następujące wymiary: szerokość ok. 115 cm, długość w zależności od modelu od 300 do 600 cm, wysokośćod 30 cm do 160 cm. Waga palety w zależności od modelu waha się od 500 kg do 3 ton.

12. Ile czasu trwa montaż?
Montaż mniejszych konstrukcji na przykład altan, mniejszych domków, garaży i placów zabaw bez ocieplenia czy innych opcji dodatkowych trwa około 24 godziny. W przypadku większych konstrukcji czy wybrania opcji dodatkowych czas montażu jest indywidualny.

13. Czy w trakcie montażu jest potrzebny prąd?
Tak, w trakcie montażu jest niezbędny bieżący dostęp do energii elektrycznej o napięciu 220 V. Jeżeli na miejscu montażu nie ma dostępu do prądu należy to zgłosić w trakcie zamawiania. Po zgłoszeniu ekipa montażowa zostanie wyposażona w agregat prądotwórczy.

14. Czy w trakcie montażu jest potrzebna woda?
Dostęp do wody nie jest konieczny w trakcie montażu.

15. Kiedy następuje malowanie konstrukcji?
Malowanie następuje po zamontowaniu konstrukcji.

16. Czy do domku lub altany można podłączyć instalację elektryczną?
Tak, montaż takiej instalacji powinien nastąpić w czasie, kiedy ekipa montażowa zajmuje się dachem. Instalacją może się zająć nasza ekipa lub wynajęty elektryk.

17. Czy do domku można podłączyć instalację wodno-kanalizacyjną?
Tak, do domku można podłączyć instalację wodno-kanalizacyjną. Jednak na miejsce budowy najlepiej należy ją doprowadzić przed rozpoczęciem prac. Jeżeli instalacja będzie doprowadzona do odpowiednich miejsc (łazienki czy kuchni) nasza ekipa w trakcie montażu wbuduje ją w domek.

18. Czy domek można ocieplić?
Tak, istnieje możliwość ocieplenia domku w czasie montażu.

19. Czy domek jest kotwiony do podłoża w trakcie montażu?
Domki są obiektami wolnostojącymi i nie są kotwione w trakcie montażu. Kotwienie można wykonać we własnym zakresie po skończonym montażu.

20. Gwarancja : 

Domek jest wykonany z drewna świerkowego wysokiej jakości i dostarczony w naturalnej (nieimpregnowanej) formie. Jeśli, pomimo naszej kontroli przed wysyłką, uważasz że powinieneś wnieść reklamację, to zadzwoń lub napisz do nas.

Uwaga: Pamiętaj by przechowywać dokumentację dołączona do pakietu domku! W przypadku braku numeru kontrolnego, reklamacja będzie utrudniona.

Gwarancja nie obejmuje:

  • Właściwości drewna jako materiału naturalnego.

  • Drewnianych elementów zawierających sęki mogące wypaść które nie stwarzają zagrożenia dla stabilności domku.

  • Różnic odcieni drewna spowodowanych różnicami struktury drewna, które nie wpływają na trwałość drewna.

  • Drewnianych elementów zawierających małe pęknięcia/ szpary (spowodowane wyschnięciem), które nie przechodzą na wylot i nie wpływają na strukturę domku.

  • Lekko skręconych (odkształconych) drewnianych elementów, które mogą jednak zostać zamontowane.

  • Desek dachowych i podłogowych które mogą mieć na swojej powierzchni jakieś niestrugane obszary, różnice w kolorze i  drobne ubytki.

  • Reklamacji wynikających z niewłaściwego montażu domku lub domku zdeformowanego przez osiadanie wskutek niewłaściwie przygotowanego podłoża (przygotowania podstawy / wykonania fundamentu).

  • Reklamacji wynikających z wprowadzenia zmian w domku z własnej inicjatywy, takich jak zmiana kształtu elementów drewnianych i drzwi / okien z powodu niewłaściwej obróbki drewna; mocowania listew scalających zbyt sztywno, ościeżnic przykręconych do balików ściennych,  itp.

  • Reklamacje wynikające z gwarancji są uwzględniane w zakresie wymiany wadliwego materiału.

  • Jeśli domek został pomalowany lub  wykończony przez klienta – uznaje się, że wady, które były widoczne w momencie prowadzenia tych prac zostały zaakceptowane i nie mogą być przedmiotem reklamacji chyba, że obsługa sklepu wyraziła zgodę na prowadzenie takich prac.

  • Uszkodzone pojedyncze szyby 4mm nie podlegają gwarancji i wymianie, natomiast kupujący może żądać zwrotu poniesionych kosztów uszkodzonej szyby zakupionej w lokalnym punkcie, jednak nie więcej niż 50zł/m2. Uszkodzenie szyby musi zostać stwierdzone w dniu dostarczenia domku i spisany protokół szkody w obecności dostawcy.